Pages

Tuesday, November 22, 2011

huhu..lelaki patot bace nih~

Jika kamu memancing ikan..
 Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu. Janganlah sesekali kamu MELEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.  Begitulah juga setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang. Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya. Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.. Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu.

 ~Jika kamu menadah air..
 Biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.. Cukuplah sekadar keperluanmu. Apabila sekali ia retak. Tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.. Akhirnya ia dibuang. Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat digunakan lagi.  Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. Akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya.

  ~Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi..
 Kamu pasti ia baik untuk dirimu. Berkhasiat dan mengenyangkan.. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu tentu akan menyesal..  Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.. Yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. Menyayangi dan mengasihimu kerana Allah.. Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain. Sesal kemudian tak berguna..

Andainye lelaki tahu ~~

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.
Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.
Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.
Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“Tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.
Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.
Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.
Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.
jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

Wednesday, August 3, 2011

From My Heart to a Canvas

Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati dikala musim berganti.
Cintailah seseorang seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya...
Saya datang untuk mengasihi tidak dengan mencari orang yang sempurna.
Tetapi dengan belajar untuk melihat orang yang tidak sempurna menjadi sempurna!

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah.
Sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas
kurniaan itu. Hidup ini terlalu indah untuk di tangisi. Apa lagi menangis hanya kerana cinta.
Cinta tidak akan datang jika kamu menunggu orang yang sempurna!
Tetapi cinta akan datang jika kamu dapat menerima ketidaksempurnaan seseorang
dan mencintainya dengan cara yang sempurna.

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang,
dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. 
Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita?
Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.
Itulah namanya Cinta.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan.
Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati.
Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak.
Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka.
Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.

"Cintailah saya dengan seadanya.. Sayangi saya dengan sebaik-baiknya..
Hargailah saya dengan sepatutnya..
Kerana saya akan cintai awak seadanya, menyayangi awak sebaik-baiknya,
menghargai awak sepatutnya!"


Kata2 ni ckup utk menguatkan hati aie selepas ujian yg d turunkn NYA..aie putus tunang n skrg hidup single....tp sgt bhagia dgn kerja & family yg sgt supportive....so..mgkin inilah hikmah d sebalik 1001 dugaan smasa bergelar ' tunangan' org dulu......walaupun dulu tersangat lah kecewa, dan dlm hati ni mmg xde sape yg tahu atau phm,,,cume yg Maha Mengetahui segala-galanye adalah DIA YANG MAHA ESA....btol lah ckp mak aie ' ALLAH XKN TURUNKAN DUGAAN ATAU UJIAN D LUAR KEMAMPUAN HAMBANYA'........DIA yg MAHA MENGETAHUI segalanye mane yg terbaik utk kite.......jd..pd mereka yg senasib dgn aie..korg jgn mudah putus asa ye...korg kene btol2 berserah pd Allah...DIA memang tgh merancang sesuatu yg terbaik utk kite....

Thursday, July 21, 2011

Maru..The Adorable Cat..

GOSH !!!! I LOVE TO SAY THAT I REALLY FALLING IN LOV WITH THIS CUTE ADORABLE CAT!!! name MARU.......u guys should see it by urself...

Maru The Adorable Cat

Tuesday, July 19, 2011

2 x

huhu..seram nye....semalam...mimpi yg xtau nk klasifikasi kn mimpi ni cmne...aduh.......tp dh 2x aie mimpi org yg same..tp kali ni...mimpi di 1 majlis akad nikah...aduh..me n him pkai baju kaler cream..tp ni ke mimp jodoh saye...??hmm..tu la yg menjadi tanda tnye aie skrg ni..haish....tp muke nye samar2...xnmpk sgt..cume aie prasan..die tggi dri aie..n bkulit cerah..agk good looking lah..haish..dan2 mse menaip ni..hati plak dup dap dup dap kn...aduh..lagi lah..tp siyesli..mimpi smlm agak indah...wwwweeeee..siapakah DIA??hmmm...

Friday, July 15, 2011

Soko - Take My Heart

You can take my heart for a walk on the beach
You can take my heart for a little trip
You can take my heart very close to your heart
You can take my heart forever if you like

But not every heart belongs to any other
You and I
You and I are meant to be
I'm the one for you, You're the one for me
You love me as much as I do
When you look at me and we're skin to skin
I want you so
Please come in
And you love me more and more
And my love grows up with you
And you kiss me more and more
And I kiss you, too
And I kiss you, too

If I take your heart, I will cherish it every day
If I take your heart, I will heal these old wounds
If I take your heart, it's to make it happy
If I take your heart, it's forever close to mine

But not every heart belongs to any other
You and I
You and I are meant to be
I'm the one for you, You're the one for me
You love me as much as I do
When you look at me and we're skin to skin
I want you so
Please come in
And you love me more and more
And my love grows up with you
And you kiss me more and more
And I kiss you, too
And I kiss you, too

I don't care, I don't care
If I'm again carried away
If you swear, if you swear
To give me your heart in return
To give me your heart in return

I don't care, I don't care
If I'm again carried away
If you swear, if you swear
To give me your heart in return
To give me your heart in return

Monday, June 27, 2011

hati bunge2..

waaa...switnye lagu ni...aritu pas tgk video wedding yg cst wat..ade lagu ni.trus bsemngat cari..hihi..pastu trus la post kt blog sy nim..heehhe..swit..swit..

Monday, May 23, 2011

My Lil'Bro happiest day :)

haa..yg ni plak.si comel name LALA nih...bakal adik ipau sy ni..heee..comei je orgnye...TQ lala sbb sudi dtg time ktorg tgh hepi2 cleb8 my lil bro ni..:)

ni la fmily sy..sy-ayah-adik (sufi) - mak-along....sedey skit laaa...abg aie yg no2 xde..wwuwuwu..aciikkk..hee..tp yg bestnye..acik siang2 lgi dh belikn supi ni perfume as a present.....perghhh..yg mhal plak tu.haish..jeles btol...xpe2..nant sis grad plak..siapla korg..haha..siapkn hdiah yg mhl2 utk sis ok :)

20May2011----haa..Congrates adik akk....dh grad da die..civil engineer..wuwuw..trase kecik je..huhu...pape pun..sis mmg sgt bangga gan lil'bro ni sorg...huhu..

Thursday, April 28, 2011

This Blog is All About ME,myself & i

so..this is my 2nd blog..& this 1 is all about me...the other one is about my fav rutin..doodle...but...in this blog..u guys bole knal me personally :)